Usterka przy pracy – czynnik organizacyjny

Przyczyna organizacyjna to taki czynnik, co powoduje, a także przyczynia się do występowiania wypadków przy pracy. Czynnikiem organizacyjnym powodującym wypadki przy pracy może być nieodpowiednia organizacja stanowiska pracy gdzie może wystąpić nie przestrzeganie przepisów bhp,nieodpowiednie przejścia i dojścia, niekomlpetne rozmieszczenie i składowanie przedmiotów pracy.Do czynników organizacyjnych wywołujących wypadki przy pracy może przyczynić się nie posiadanie środków ochrony indywidualnej.Czynnikiem organizacyjnym gdzie powstają zdarzenia wypadkowe jest oczywiście niewłaściwa cała działalność obowiązków, na przykład brak kontroli przełożonych, niewłaściwa komunikacja między pracownikami, nie posiadanie instrukcji stanowiskowych, oraz brak przeszkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.Jednym z czynników organizacyjnych jest brak komunikacji między pracownikami, niestety dzieje się tak w niektórych firmach.Zatrudnieni potrafią być zazdrośni jak dowiadują się o awansie kolegi czy koleżanki, a już na pewno jeżeli ktoś inny niż my dostanie premie.Wtedy jeden drugiemu przestaje rozmawiać na przykład o zamiarach i działaniach firmy co powoduje niekomfortową sytuacjię w firmie a niekiedy dochodzi do ostrej wymiany zdań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code